måndag 16 mars 2009

Babyquilt

Jag gör lite quiltmönster till den svenska tidningen Fat Quarter ibland.
Jag har glömt att visa det senaste numret där min bild med mitt babytäcke är med på framsidan.
Mönstret blev bra men jag blev inte nöjd med min färgkombination på täcket. Jag brukar alltid sy minst två varianter av mönstret dels för att testa det och dels för att göra quilt nr två mer som jag vill ha det. Hann dock bara sy ett täcke den här gången...
Min yngsta son blev dock väldigt nöjd att hans käraste nallebjörnar var med på framsidan av mammas tidning som kom med posten!

Nu är det hög tid med ett nytt mönster, men jag har inte riktigt helt klart vad jag ska hitta på...
Det är ju inte helt lätt att hitta på något lite annorlunda och helst något som ingen gjort innan...
Men roligt förstås!!

Ha en trevlig dag!
Magdalena

2 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Men vad kul..tänk den som kunde sy snyggt. Jag har gått beklädnad på gymnasiet ..men sy kan jag inte.
Kram Lotta

Anonym sa...

Va kul! Grattis!

DÅ vet jag vem jag ska rådfråga, tänkte ge mig på att börja sy framöver (ska bara köpa mig en symaskin först). När man har hus bör man ju vara lite händig även när det gäller textil. Har trots allt gått sömnadskurs på medborgarskolan även om det ända jag fick med mig därifrån var kunskapen att lappa jeans.

Vilken tur man har som har en sån hantverkarsläkt!